Lahko branje

Iz Wikipedije, proste enciklopedije
Jump to navigation Jump to search

Lahko branje so informacije, ki jih lahko najdemo, lahko beremo in lahko razumemo.

Lahko branje rečemo tistim knjigam in časopisom, ki jih lažje beremo in razumemo.

Lahko branje včasih tudi posnamemo kot zvok ali film.

Novice in kultura so namenjene vsem ljudem. Predstavljene morajo biti tako, da jih razumemo vsi. Razumeti jih morajo tudi ljudje, ki težje berejo.[1]


Kdo potrebuje lahko branje?

Lahko branje je dobro za vse ljudi. Vsi imamo kdaj težave s tem, da kaj težko razumemo.

Eni ljudje imajo težave pogosto. Težje se učijo in si težko zapomnijo stvari. Eni ljudje slabše slišijo ali so gluhi.

Eni ljudje so doživeli možgansko kap ali poškodbo glave. Starejši ljudje včasih prav tako potrebujejo lahko branje.

Vsi ti ljudje imajo pravico do informacij in potrebujejo lahko branje.

Lahko branje je dobro tudi za ljudi, ki ne znajo dobro jezika. Taka skupina so na primer priseljenci.


Lahko branje v slovenščini

Lahko branje v slovenščini je lažja slovenščina. Ima 4 stopnje zahtevnosti.[2]

V začetku leta 2011 je bil ustanovljen Zavod RISA, Center za splošno, funkcionalno in kulturno opismenjevanje.[3]

Slovenija je tako dobila organizacijo, ki se je pričela organizirano ukvarjati s področjem dostopnosti do informacij v obliki lahkega branja.

V Zavodu RISA med drugim izdajajo prvi brezplačni časopis v obliki lahkega branja v slovenščini: 20 MINUT.[4]

Stran z lahkim branjem ima tudi Zveza Sožitje.[5]

Občasne novice v lahkem branju objavlja portal Dostopno.si RTV SLO.[6]


Glej še: Mednarodni dan lažjega jezika